Bebek Gelişimi Soru-Cevapları

Bebek kilosu, boyu, bebek konuşması, yürümesi, motor gelişimi, bebek ağlaması ve daha çok şey merak ediyorsun, değil mi? Hadi sorularını tecrübeli annelere sor!

Oyuncak

Merhaba sevgili anneler. 9 aylık bir oğlum var. Oyuncak hayvan figürleri var. Aslan kaplan zürafa gibi pek çok oyuncak var. Önüne oyuncaklarını koyduğum da hep zebrayı seçiyor ve onunla oynuyor. Bunun... devamı

Kalca cikikligi

Slm bayanlar 3caylikken kizimda kalca cikikligi var dediler ozel bir hastanede korkudan vakit kaybetmeden tubigen adinda bir korse kullandik 1 ay gece gunduz sonra birdaha çektirdik ultrasyon 2 cm bir... devamı

11 aylık bebeğim otururken düşüyor

Merhaba anneler oğlum 11 aylık dik bir şekilde oturuyor ancak oturma pozisyonundan yatay pozisyona geçemiyo sıkılınca geri atıyo kendisini henüz emeklemiyor daha doğrusu sırt üstğ emekliyor ellerinde... devamı

Oturma

Selamın aleyküm anneler sorum şu 10aylik kızım var ama desteksiz oturma yok emekleme yok her tahlilini yaptırdım sonuçlar çok şükür temiz çıktı ennson goturdugumuz doktor zayifliktan oturamiyor dedi 6... devamı

Kafa düzlüğü

Bebeğimin kafasının arkası düz gibi duruyor henüz 3 ay 10 günlük yatarken sağa ve sola yatırıyorum büyüdükçe düzelir mi acaba... devamı

Kafa ölçüm

6 ay bebek kafa ölçümleriniz nedir anneler... devamı

Erken yürüme

Kizim 6 aylikKayınvalidem kizimi hep ayakta tutmaya calisiyor henüz emeklemiyor bile ben gördüğüm surece müdahale ediyorum ama bebegim.icin sıkınti olur mu tekrar kalca filmi falan cektirmelimiyim... devamı

Geç çıkan dişler

17 aylık bebeğimin alt ve üst orta kesici dişleri, üst yan kesici dişleri çıktı fakat alt yan kesici dişleri hala çıkmadı. Üst ve alt azı dişleri de çıktı. Azı dişlerinin kesicilerden önce çıkması ve ... devamı

29 aylık oğlum cümle kuramıyor

Oğlumun anlaması verilen komutları yapması göz Kontağı kurması herşey normal ama konuşmaya gelince dilinden kelimeler çıkmıyor anne-baba-rüzgar-teyze-abla-öykü-babaanne-al-tedi-bakin-bitti-bir-iki-dör... devamı

Diş çıkarma sırası

17 aylık bebeğimin alt ve üst orta kesici dişleri, üst yan kesici dişleri çıktı fakat alt yan kesici dişleri hala çıkmadı. Üst ve alt azı dişleri de çıktı. Azı dişlerinin kesicilerden önce çıkması ve ... devamı

Gen Sonucu

Oglumun gen sonucu.... devamı

ücretsiz bebek gelişimi değerlendirmesi arayanlar

bir üniversite hocası 10-12 aylık bebeklerle çalışması için yurt dışından gelişim değerlendirme aracı getirtmiş. Çalışma bitince de boşa gitmesin diye gönüllü olarak bebişleri değerlendiriyormuş. Pand... devamı

7 aylık bebeğim oturamıyor ayaklarını basmıyor

7. Aylık bebeğimi destekli oturtmaya çalıştığım zaman sürekli önüne düşüyor mama sandalyesine koyuyorum sağa yada sola yaslanıyor dik oturamıyor ve asla oturmak istemiyor. Ayaklarını bastırmaya çalışt... devamı

20 aylik cocuklarda vurma eylemi

Merhabalar benim oğlum 20 aylik ve istedigi bir şey olmadigi zaman bana vuruyor . Her türlü değişik yöntemleri denedim hic bir işe yaramadı simdi de oyuncak ayısına vuruyor sonrada opuyor. Ama vurma e... devamı

Oğlum 8 aylık olmak üzere ve çok fazla kusuyoe

8 aylık oglum var ve çok kusuyor bişey yedirmeye korkuyorum en son 6 aylıkken doktora götürmüştüm boyu 71 kilosu 8230 du şimdi nekadar bilmiyorum ama kilo alımı çok degil gibi duruyor kusması için ney... devamı

Bebeğim yüzüstü elleriyle kendini kaldıramıyor

Merhaba anneler. 8 ay 13 günlük bebeğim yüzüstü bıraktığımda ellerinden güç alıp göhsünü kaldıramıyor. Yüzüstü durmayı hiç sevmez zaten bırakır kendini hemen. Birşey yaptırmak zor o anlarda. Emekleme ... devamı

17 aylık kızım konuşmuyor

Merhaba 17aylik kızım baba dede gel dışında bişey söylemeyor sürekli konuşuyor gibi ağzını kimildatiyor ama fısıltı tarzında sesler çıkartıyor istediklerini eliyle hareketleriyle anlayabiliyor ama ben... devamı

2 yaşında oğlum pek fazla konuşmuyor

Merhaba anneler. Oğlum tam 2 yaşında aslında çoğu şeyi kendı yapıyor kendı yiyip içebiliyor renkleri yerlerine yerleştiriliyor kısaca günlük yaşantıda çoğu şeyi yapıyor ama kelime dağarcığı çok az zor... devamı

Bebeğim yüz üstü yatmayı sevmiyor ne yapmaliyim

Merhabalar bebeğim 4 buçuk aylık ama yüz üstü yatmayı sevmiyor bi kaç saniye kaldırıyor kafasını geri bırakıyor ve daha dönmedi donmuyor... devamı

Otizm mi değil mi karar veremiyorum çok korkuyorum

Kızım 2 buçuk yaşında. 2 yaşında yürüdü. Yaşıtlarından bir miktar gecikme yaşıyordu başından beri ama göz teması işaret etme takıntılı davranış gibi durumları yoktu. Fakat son zamanlarda işaret etme a... devamı