Her yaş grubundan müzikseverlere uygulamalı eğitim, Utku Ünal Müzik Atölyesi'nde!

Utku Bey merhabalar, kendi müzik atölyenizi kurmaya nasıl karar verdiniz?

Bugüne kadar Robert Kolej başta olmak üzere, &ccedil...

Utku Bey merhabalar, kendi müzik atölyenizi kurmaya nasıl karar verdiniz?

  • Bugüne kadar Robert Kolej başta olmak üzere, çeşitli eğitim kurumlarında çalıştım ve profesyonel hayatım boyunca özel ders verdiğim öğrencilerim de oldu.
  • Gerek eğitim kurumlarındaki çalışmalarım gerekse de profesyonel alandaki deneyimim doğrultusunda, bu iki bilgiyi aynı potada eritmeye karar verdim. Öğrenci sayımın artması dolayısıyla tüm öğrencilerimle kendime ait bir yerde ilgilenmemin daha doğru olacağını düşünmem bu kararı vermeme sebep oldu.


Hem sanatçılığı hem de eğitmenliği bir arada yürütebilmenin ne gibi zorlukları var?

  • Bir enstrümantalist iyi bir eğitimci olmak zorunda değildir ama bir eğitmen iyi bir eğitmen ve iyi bir enstrümantalist olmalıdır.
  • Eğitmen enstrümanını, öğrencilerine çalarak tanıtacağı, öğreteceği ve sevdireceği için bu elzemdir.
  • Aslında eğitmenlik ve sanatçılık sanıldığı kadar da ayrı kavramlar değildir.
  • Profesyonel hayatım boyunca eğitmenliğim sanatçılığımı, sanatçılığım da eğitmenliğimi besledi. Bu da öğrenciler tarafından tercih edilmemi sağladı.


Utku Ünal Müzik Atölyesi'ni farklı kılan nedir?

  • Bu atölyede benim ve diğer eğitimcilerin amacı, öğrencilerimizin vizyonunu geliştirmeye yönelik eğitim programları düzenlemektir. Öğrencilerimizi, klasik eğitimin yanı sıra günümüzün popüler müziklerine de hâkim olacak şekilde yetiştiriyoruz.
  • Bu atölyeyi farklı kılan en önemli özellik; hocalarımızın hepsinin müzik alanında lisans ya da lisansüstü dereceye sahip olması ve ek olarak profesyonel hayatta da etkin olmalarıdır. Bu da bizi öğrencilerimiz ile klasik öğretmen-öğrenci ilişkisinden farklı bir boyuta taşımaktadbir Başka bir farklılık ise yetkin olduğum alanda faaliyet gösterme yolunu seçmemdir.
  • ODTÜ'den mezuniyetim sonrasında Bulutsuzluk Özlemi'nin bir üyesiyken, son derece yoğun bir tur programı içinede olmama rağmen alandaki teorik tartışmaları bilinçli bir şekilde değerlendirebilmek ve sadece enstrümanımı değil altında yatan felsefeyi de kavrayabilmek için müzik performans alanında yüksek lisans yaptım.
  • Profesyonel müzik hayatıma da nokta koymadım. Şu anda Nilüfer ile çalışıyorum. Mesleğime hakim olmak benim için çok önemli. Bu sebeple; dans, bale, drama vb. alanlara müdahil olmadım çünkü kendimi bu alanlarda yürütülen programları yönlendirecek, eğitmenleri denetleyebilecek ve içeriklere öneriler sunabilecek yetkinlikte hissetmiyorum. Herkes anladığı işi yapmalı.


Atölyenizde verilen dersler ve öğretilen enstrümanlar nelerdir?
Atölyemizde; perküsyon, piyano, keman, bateri, vokal koçluğu, elektrik gitar, klasik gitar, akustik gitar, bas gitar ve isteğe göre nefesli enstrüman dersleri verilmektedir.

Bir müzik atölyesinin başarılı olabilmesi için gerekli olan altın kurallar sizce nelerdir?
Bana göre altın kural; her öğrencinin öğrenme yönteminin ve anlama şeklinin farklı olduğunu göz önünde bulundurmaktır. Eğitmenin öğrencinin nasıl öğrendiğini keşfetmesi gerekir.

Atölyenizde öğrencileri neler bekliyor?

  • Müzik eğitiminin önemi ve gelişimdeki yeri artık tartışmasız kabul ediliyor. Bunun yanı sıra öğrenci ve veliler bu eğitimin taçlandırılmasını sağlayan uluslararası sertifikaların da önemini kavramış durumda. Şimdiye kadar sayısız öğrencim bu sınavlarda göstermiş oldukları başarılarla yurt dışı eğitimlerinde burs kazandı. Müzik alanındaki başarıları onları diğer öğrencilerin önüne geçirerek en prestijli okullara kabullerini sağladı. Yurt dışı eğitimi bizimkinden çok farklı, sosyallik, sanat ve spor faaliyetleri, tercih edilmelerinde belirleyici faktör olabiliyor. Robert Koleji'nden iki öğrenci aynı ortalamaya sahip olmalarına ve aynı yere başvuru yapmalarına rağmen, benimle bateri çalışan, London College sınavlarında başarılı olan öğrencim Stanford'dan burs kazandı. Sadece bu yaz üç öğrencim Berklee Müzik Okulu'nun Arif Mardin Bursu'nu kazandı ve yurt dışına eğitim katkısı alarak gitti.
  • En büyük hedeflerimizden biri öğrencilerimizi bu alanda tecrübeli kişilerle bir araya getirip senede bir kere de olsa aynı sahnede buluşturmak. İlkokul çağındaki bir öğrencinin sahne ışıkları altında seyircilere 2-3 dakikalık bir performans sergilemesi bile onun gelişiminde çok önemli bir yer tutmaktadır. Çocuğun kendine olan güvenini artırmaktadır.


Öğrencilerinizden beklentileriniz nelerdir?
Veliler bana gelip benim çocuğum yetenekli mi, müzik kulağı var mı gibi sorular soruyorlar. Hayatım boyunca inandığım tek şey var. O da yeteneğin yüzde on, çalışmanın ise yüzde doksan etkili olduğudur. Yetenek var mıdır? Vardır. Elzem midir? Başlangıçta hayır. Kişinin yetenekli olup olmadığını, çalışması ve eğitimini tamamladıktan sonraki şartlar belirler. Kimisi Türkiye çapında kimisi dünya çapında başarılı olur. Enstrüman bencildir, ilgi ister, bu da ancak ona emek vererek olur. Benim yegâne beklentim disiplindir.

Müziğe ilgi duyan herkese tavsiyeniz nelerdir?
Ülke olarak, duygusal zekâsı gelişmiş bireylere ihtiyacımız var. Sanat dalları içerisinde müzik, kişinin duygusal zekâsını en çok geliştirendir. Birey olarak hiç kimse profesyonel olmak zorunda değildir ancak herkes hayatı boyunca müzikle ilgilenmek dünyayı güzelleştirir. Müzik fırtınalı bir denizdeki sakin limandır.

Mottonuz nedir?
İmkansız diye bir şey yoktur sadece zaman alır.