İlaç Alerjisi

Merhaba;

2008 doğumlu kızım da daha önce (2015 yılı yaz aylarında) geçirdiği enfeksiyonda Agumentin verilmişti fakat içtikten 2-3 dakika sonra kusma ve yaklaşık 1 saat içinde boynundan kasıklarına kadar kızarma ve kaşıntı oluştu, doktor antibiyotiğin yaptığını söyleyerek deloday şurup ve krem vermişti ve 48 saat içinde düzelmişti. Bu yıl yine bir boğaz enfeksiyonunda Zitromax antibiyotik verildi fakat yine aynı şekilde önce kusma ardından alerji oluştu. Dermatoloğa götürdüğümde antibiyotiğin yaptığını söylediler yine krem ve şurup verildi alerji geçsin diye. Fakat doktor penisilin alerjisi olabileceğini; iki şurubunda ortak maddesi penisilin olduğu için böyle bir alerji testi yaptırmam gerektiği söylendi. Bu testin en kolay ve net sonuç vereni olarak da kola sürülerek yapılan ilaç testi olduğunu belirtti. Bulunduğum şehir Antalya ve burda sadece Akdeniz Tıp Fakültesi yapıyormuş. Fakat önce kan testi yapıldı, ardından netlik çıkmadığı için bahsedilen deri testini yapmayıp zitromax provokasyon dedikleri doz yüklemesiyle yapılan bir test yapacaklarını belirttiler. İçime sinmiyor, ne yapmalıyım?

Cevaplar (1)