oğlum 2 yaşında.

02021985 - 15/08/2011 01:44

oğlum 2 yaşında.kayınvalidemlerle alt üst oturuyoruz.onlara her dediğini yaptırıyo.benim karşı çıktığım şeyler olsada onlara yaptırıyor.dedesinle her yere gidiyor.bu yüzden oğlum benden uzaklaşıyor.nasıl davranmalıyım.yardımcı olurmusunuz.........

Şikayet Et

Bilgi ve tecrübelerini paylaşmak için
Bu sorunun 3 cevabı var
lalerana - 15/08/2011 11:17

yazını okuyunca kendimi buldum...altlı üstlü değilim ama evlerimiz bitişik ,aynı yani...oğlum 2 yaşındayken bunalımdaydım ben.benim istemediğim ne varsa babaannesi dedesi yapardı.neye karşı çıkıyorsam bişey olmaz ağlatma çocuğu derdi sinir olurdum.o zamanlar eşimde onlardan yanaydı.oğlum mesela yemeğini mi yemiyor hemen alır annesine götürürdü.sabah sabah çukulata getirmeler,çukulatayı gören çocuk kahvaltı yapar mı.bakkala alıştırmalar bir sürü şey....itiraf edeyim o dönemlerde kayınvaldeme olan sinirimi oğlumdan çıkarırdım.aynı dediğin gibi soğumaya başlamıştık birbirimizden.o kadar şımarttılar ki,şimdi 7 yaşında,onlara hiç saygısı yok.
sana tavsiyem,sen çocuğuna vermeye çalıştığın terbiyeye devam et.oğlum büyüyünce anladım ki,benim verdiğim terbiyeyi almış .doğrudan vazgeçmemek gerekiyor.sinirlerine hakim olma ve sabır zamanı.kayınvaldenlerle konuş anlarlarsa,benimkiler anlamazdı.oğlunun büyümesini bekleyeceksin sabırla ve sevgiyle...senden uzklaşıyo gibi geliyo ama uzaklaşmıyor.sadece her dediğinin yapılması işine geldiği için onları seçiyor şimdilik....kolay gelsin...

Beğen
Şikayet Et
didems - 16/08/2011 00:28

uygulamak kolay olmasa da, oğlunuza bir günlük program belirleyin. aşırı bir program olması gerekmiyor ama örneğin saat 10:30 park saati, 11:30 kitap okuma saati vs gibi. bu tarz şeyler uygulayabilirseniz, bir süre sonra sizinle geçireceği zamanlar belli bir düzen ve eğlence içereceği için çocuk buna alışacaktır. çocuklar aslında tam tersi gibi görünse de, sınırlara ve düzene ihtiyaç duyarlar. sınırlar içinde kendilerini güvende hissederler. bu yüzden, sınır koyarken aynı zamanda ona küçük ödüller, jestler sunarsanız; en azından sizinle birlikteyken sizin sınırlarınıza uymaya başlar, işbirliği içine girer. siz sürekli yasakçı gibi görünmekten sakının. siz de bazı jestler sunun. ama bunu dengede yapmaya çalışın. ama merak etmeyin, sizden uzaklaşıyor gibi görünse de o hala bir bebek sayılır, en büyük ihtiyacı sizsiniz. yine size döner :) hem bağımsızlaşma döneminde. yine de annesini ister.
kolay değil biliyorum, hele şimdi 2 yaş döneminde zaten sınırlarını ve sabrınızı test edecek. inatlaşma, kendi istediğini yaptırtma had safhada olacak. bu yüzden içinde olduğunuz ortam sizi iki kat zorlayabilir. ama lalerana'ya katılıyorum. siz bildiğiniz yoldan şaşmayın, o istikrara mutlaka alışacaktır. siz hep sevgi gösterme odaklı olun, onun en büyük ihtiyacı o zaten. ve en çok sevgiyi sizden hissettiği sürece (ki zaten öyle olacak) işiniz kolaylaşır. sevgiler...

Beğen
Şikayet Et
canvedide - 16/08/2011 14:12

gerekli olan mesafeyi koyabildikten sonra kayınvalideyle aynı binada oturmak sorun değil. bence siz önce eşinizle bu durumu konuşun. çocuğun terbiyesine karışmalarından rahatsız olduğunuzu söyleyin. o da ailesine bunu "kendi fikriymiş" gibi aktarsın. tabii ki o insanları da kırmadan. sizin ya da eşinizin istemediği şeylere izin vermemelerini söyleyin. eğer eşiniz yanınızda yer almazsa kayınvalidenize ve kayınpederinize kibarca fikrinizi kendiniz söyleyin. çocuğa birinin "evet", diğerinin "hayır" demesi olmaz. büyükler arasında bir fikirbirliği olması gerekiyor. eğer bir şey yapılmaması gerekiyorsa, buna dede de izin vermemeli, babaanne de, anneanne de , hala da, teyze de... eğer kontrolü kendi elinize almazsanız çocuğun eğitimini siz değil, başkaları verir. bu eğitimden çocuk ne kadar yarar görür, siz de ne kadar memnun kalırsınız bilmem...

Beğen
Şikayet Et

www.anneysen.com'da onbinlerce anne ve anne adayı hep beraber paylaşıyor, araştırıyor, öğreniyoruz. Her annenin görüş, düşünce ve deneyimlerinin, ayrıca çocuklarının durum ve ihtiyaçlarının farklı olduğunu göz önüne alarak, paylaşımların birebir çözüm ve tedavi özelliği taşımadığını paylaşmak isteriz. Annelerin görüşleri sadece tavsiye niteliğindedir. Bire bir çözüm gerektiren konularda mutlaka hekiminize, avukatınıza, psikologunuza, diyetisyeninize ve diğer uzmanlara başvurmanızı öneriyoruz. anneysen.com'daki (özel yazışmalar dışındaki) tüm içerikler arama motorları tarafından indekslenmekte ve arama motorları tarafından arama sonucu olarak listenebilmektedir. Mahremiyetinizi ilgilendiren konuları yazarken bu hususa dikkat etmenizi şiddetle tavsiye ediyoruz.