4 aylık oğlumun 2 tane dişi çıktı bile..

dilekerim - 12/08/2011 18:55

İlkini 4 ayını bitirmesine 3 gün kala, diğerini 10 gün sonra farkettik.

Erken diş çıkaranların dişlerinin erken döküleceğini, çürüyeceğini duydum. Öyle mi olur? Başına böyle bir şey gelen var mı?

Şikayet Et

Bilgi ve tecrübelerini paylaşmak için
Bu sorunun 8 cevabı var
ahmetmuhammet - 12/08/2011 19:32

gec cıkan dıs hep ıyı olur derler ama zaten o sut dıslerı dokuluyo yerıne kendı dıslerı cıkıyo kalıcı deıl yanııı 5 yasına kadar dokulup tekrar cıkar masaallah senınkı dogdugunda baslamıs dıs cıkarmaya :))

Beğen
Şikayet Et
canvedide - 12/08/2011 22:37

erken diş çıkaranın dişleri erken dökülür ya da çürür diye bir şey yok. normalde dişler 6. ile 16. aylar arasında çıkar ama bazen ilk diş 3. ayda ya da 12. ayda da çıkabilir. bu genetik bir olay. yani sizin veya eşinizin ilk dişleri erken çıktıysa, bu, çocuğunuzda da büyük bir ihtimalle böyle olur. korkulacak bir şey yok. sevgiler:)

Beğen
Şikayet Et
calimeros - 13/08/2011 12:21

benim oğlum da 4 aylıkken ilk iki dişini çıkardı.Ay sonunda bir yaşı dolacak,şimdi altta 4 üstte 4 sekiz dişi var,sıradaki dişler yolda.Erken çıkan diş çabuk çürür teoreminin temelinde dişin daha önce kullanılmaya başlaması var dedi birisi.Yani 2ay kadar.Ben bunu komik buluyorum.Erken çıktı çabuk çürür,ne kadar erken?2ay.Dişlerini temizlenebilir hale gelldikten sonra ıslak tülbentle hergün temizleyin,ağzında biberonla uyumasına izin vermeyin.Sütte bulunan şeker çürümelere sebep olabilirmiş.Ayrıca süt dişleri dökülecek diyerek önemsememezlik yapmamak gerekirmiş,çünkü süt dişlerinin sağlığı kalıcı dşleri etkilermiş.Ben tülbentten pek randıman alamadım linkini vereceğim şu ürünü aldım daha pratik.
http://www.e-bebek.com/temizlik_ve_bakim_urunleri/diger/dentinox_nenedent_baby_bebekler_icin_dis_macunu_ve_fircasi/XYZ-75644

Beğen
1
anne beğendi
Şikayet Et
dilekerim - 13/08/2011 12:48

teşekkür ederim aldığım diş kaşıyıcının içinden linkini verdiğiniz ürünün fırçası çıkmıştı ben de fırça olarak değil de kaşıyıcı olarak düşünmüştüm onu inşallah dediğiniz gibi olur

Beğen
Şikayet Et
zynp2512 - 13/08/2011 21:02

merhaba...
benım kızım yedi buçuk aylık oldu.. hala diş miş çıkmadı:))) bi tanecık bile....:)) merakla beklıyoruz...

Beğen
Şikayet Et
elsilahazal - 14/08/2011 02:35

Merhaba ;
Erken çıkan dişin erken çürüyecegi konusunda inancım sıfır .Kızımın dişleride 5. ayında çıkmaya başlamıştı . Agız temizliğinin insanı bir çok hastalıktan koruduguna inanırım bu yüzden dişlerin damaktan kurtulup çıkmaya başladığı andan itibaren gazlı bezi ıslatarak sabah ve gece uyutmadan önce temizledim.
Eger bebeginize biberonla besleme yapıyorsanız biberondaki süte şeker reçel pekmez vb tatlar erkelemeyin biberonla uyumasına izin vermeyin.Ve beslenme bittikten sonra mutlaka su içirin En önemlisi dişlerini temizleyin.
Allah yardımcınız olsun...

Beğen
Şikayet Et
ahmetmuhammet - 14/08/2011 19:27

calımeros sen benım yorumumu okuyup galıba yanlıs bı kanıya varmısın arkadasım ben onemsemeyın babında bısey demedım tabıkı onemsenecek bu dıs agız saglıgı cok onemlı sadece arkadasa moral vermek acısından soyledım elbettekı sut dıslerı dokulecek buda bı gercek.....

Beğen
Şikayet Et
calimeros - 14/08/2011 22:43

Hayır ahmetmuhammet toplumun genelinde böyle bir tutum olduğu için yazdım,hatta sen böyle deyince tekrar dönüp okudum sen ne yazmışsın diye.

Beğen
Şikayet Et
Benzer Uzman Makaleleri
dis-hekimi
Kalp hastasıysanız diş hekiminizi mutlaka uyarın Türk Diş Hekimleri Birliği Başkanı Prof. Dr. Taner Yücel yaptığı açıklamada "Dişteki çürük ve devamı...
 Beğen 572 kez görüntülendi
gozluklu-cocuk
Gözlük ve diş telini şikâyet eden çocuğa nasıl yaklaşmalı? Çocukluk ve gençlik döneminde gözlük ve diş teli takma zorunluluğu onların değişen görünümlerine uy devamı...
 Beğen 1002 kez görüntülendi
3
Tatil dönüşünde diş bakımı ve diş kontrolü Tatil bitti bitiyor. Okula dönüş döneminde aileler yaz tatilinden çıkarak, şehirdeki günlük yaşantı devamı...
 Beğen 1825 kez görüntülendi
odev-yapan-kiz
Çocuğun okul başarısı için kan tahlilini yaptırın Çocukların görme, işitme, kansızlık, çinko eksikliği ve ağız diş sağlığı gibi problemlerinin, okula devamı...
 Beğen 3638 kez görüntülendi
beyaz peynir
Doğal mucize beyaz peynir Bilim adamları yaptıkları çalışmalar sonucunda peynirin içinde bulunan phenylethylamine adlı bir ki devamı...
 Beğen 2 anne beğendi 1606 kez görüntülendi
hamile-disfircasi
Diş muayenesi gebelik öncesinde mutlaka yapılmalı! Diş ve diş eti açısından sorunsuz bir gebelik geçirmek için, gebelik öncesinde tüm ağız içi muayene devamı...
 Beğen 1 anne beğendi 1133 kez görüntülendi

Benzer Anne Soruları

HALA DİŞ ÇIKARTIYORUZ NORMAL Mİ

Begüm 21 aylik ve hala diş sikintimiz var, elleri sürekli ağzinda özellikle a...

slm arkadaşlar

Bebegim çok iştahsız ve diş çıkarıyor böyle sorunu olup da çözüm bulan var mı...

diş çıkarken belirtiler

Merhaba bayanlar kızım 1 yaşını geçeli 1 hafta oldu daha dişimiz çıkmadı. Son...

ÇOCUGUMA YEMEK YEDİRMEK RESMEN İŞKENCE HALINI ALDI!!!

Şu an 14 aylik bir kizim var. Ek gidalara 4 aylikken baslamistim ama bir türl...

oğlum hasta:(

Sevgili anneler herkese iyi günler. 6,5 aylık oğlum geçtiğimiz perşembe şidde...
www.anneysen.com'da onbinlerce anne ve anne adayı hep beraber paylaşıyor, araştırıyor, öğreniyoruz. Her annenin görüş, düşünce ve deneyimlerinin, ayrıca çocuklarının durum ve ihtiyaçlarının farklı olduğunu göz önüne alarak, paylaşımların birebir çözüm ve tedavi özelliği taşımadığını paylaşmak isteriz. Annelerin görüşleri sadece tavsiye niteliğindedir. Bire bir çözüm gerektiren konularda mutlaka hekiminize, avukatınıza, psikologunuza, diyetisyeninize ve diğer uzmanlara başvurmanızı öneriyoruz. anneysen.com'daki (özel yazışmalar dışındaki) tüm içerikler arama motorları tarafından indekslenmekte ve arama motorları tarafından arama sonucu olarak listenebilmektedir. Mahremiyetinizi ilgilendiren konuları yazarken bu hususa dikkat etmenizi şiddetle tavsiye ediyoruz.